تسلا و اپل اولین اتومبیل های خود را تا پایان ۲۰۱۵ به فروش میرسانند
دانشجویان IT و نرم افزار دانشگاه صنعتی بیرجند
تسلا و اپل اولین اتومبیل های خود را تا پایان ۲۰۱۵ به فروش میرسانند

با وعده های سازمان مقررات راهنمایی و رانندگی آمریکا مبنی بر رسمی شدن قوانین رانندگی بدون راننده در خیابان های آمریکا تا پایان سال ۲۰۱۵ شرکت های بسیاری فعالیت هایی را برای آماده سازی زیر بناهای ساختاری برای روانه کردن اتومبیل ها به خیابان ها بدون راننده آغاز کرده اند. تسلا به تازگی برنامه خود را برای ساخت اولین خطوط تولید اتومبیل های بدون راننده اعلام کرده است. 

سهام اپل مدتهاست با سرعت کم اما با شیب صعودی در حال افزایش است و اپل نیز مدتهاست که در فکر همکاری با شرکت های فعال دیگر در حوزه فناوری است تا بتواند فعالیت خود را در حوزه های مختلف پیشرفت دهد. از این قبیل فعالیت ها میان میتوان به خرید شرکت بیتس و همکاری با IBM اشاره کرد. اخیرا شایعات بسیاری مبنی بر تمایل سهامداران اصلی اپل به خریداری شرکت تسلا موتورز توسط اپل به گوش میرسد.  این کار ممکن است کار بسیار منطقی و پر سودی هم برای اپل به نظر بیاید زیرا که اپل به سرعت در صدد پیشرفت های تکنولوژیکی در حوزه تولیدات موتوری و تولیدات نرم افزاری اتومبیل است. اپل اپلین بار نمونه ماکت های اتومبیل های بدون راننده که قادر به حرکت با استفاده از قدرت iOS بودند را در کنفرانس معرفی iOS6 به نمایش گذاشت و اعلام کرد که به زودی فعالیت خود را در حوزه تولید اتومبیل های بدون راننده گسترش خواهد داد. 

 

 در طرف دیگر تسلا نیز از فعال ترین شرکت های اتومبیل سازی و تولید محصولات موتوری در امریکا بوده که آخرین فناوری های ساخت اتومبیل را در ساخت محصولاتش همواره به کار برده است. این شرکت به تازگی ساخت اتومبیل هایی که میتوانند ۴۰۰ مایل را با یک شارژ الکتریکی طی کنند در دستور کار قرار داده. این شرکت همچنین به تازگی اعلام کرد که اپلیکیشن مخصوص خود را برای کنترل اتومبیل بر روی ساعت های هوشمند اپل ارائه خواهد کرد.

از جمله دیگر امکانات این اپلیکیشن می‌توان به روشن و خاموش کردن اتومبیل، کنترل سیستم هوارسانی و AC، کنترل میزان سوخت و باتری و همچنین ارسال پیام صوتی به رادیو ضبط اتومبیل نیز در این اپلیکیشن فراهم شده است. اطلاعات از طریق این اپلیکیشن بر بستر اینترنت منتقل شده و مراحل تست نهایی نیز هنوز برای این اپلیکیشن در حال انجام است. البته با توجه به مرور زمان و تصویب تدریجی قوانین رسمی برای اتومبیل های بدون سر نشین در آمریکا تا پایان امسال پیش بینی میشود این اپلیکیشن کاربرد خود را بصورت بی نقص تا پایان امسال به مرحله اجرا بگذارد. 

ترکیب این تکنولوژی سخت افزاری با ساختار نرم افزاری CarPlay برای مدیریت داخلی اتومبیل یک ترکیب بی نقص را ارائه میدهد که میتواند رانندگی خوب و راحت را از نقطه نظر فنی در جهان ضمانت کند. شایان ذکر است اندروید نیز با قدرت گوگل و همکاری با شرکت هایی چون هیوندای سعی دارد تولیدات خود را در زمینه اتومبیل های بدون راننده تا پایان سال به بازار ارائه کند. البته مقبولیت این تولیدات در برخی نقاط جهان همچون بریتانیا به خوبی اپل و تولیدات مشترکش نیست. 

 

 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: متفرقه وبلاگ، ،

برچسب‌ها:

 
نویسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دانشجویان ورودی 93 نرم افزار و IT دانشگاه صنعتی بیرجند و آدرس it-soft93.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





دیگر موارد

خبرنامه وب سایت:





---------------------------------------------